Sociální poradna
Služba naplňuje potřebu: Odborná rada, informace - Finance, dluhy, právo, Odborná rada, informace - Mezilidské vztahy, Odborná rada, informace - Zdravotní problematika, Rada, informace - Finance, dluhy, právo, Rada, informace - Mezilidské vztahy, Rada, informace - Zdravotní problematika
Území, na kterém je služba poskytována
Ambulantní forma / navštívím službu: Kroměříž |
Maximální počet uživatelů v jeden okamžik: 2 |
Terénní forma / služba přijde za mnou: Kroměříž (ORP) |
Komu je služba určena
Osoby bez přístřeší |
Osoby, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem života ohroženy |
Osoby žijící v sociálně vyloučených komunitách |
Osoby v krizi |
Osoby se ZP - osoby s jiným zdravotním postižením |
Rodiny s dítětem/dětmi |
Senioři |
Věkové skupiny
Do 1 roku věku |
1-6 let |
7-10 let |
11-15 let |
16-18 let |
19-26 let |
27-64 let |
65-80 let |
Nad 80 let |
Kontaktní údaje na službu
Adresa: | Ztracená 63, 76701 Kroměříž |
Telefon: | 733 755 847 |
Email: | socialni.poradna@kromeriz.charita.cz |
Web: | www.kromeriz.charita.cz |
Popis sociální služby
1. Komu je služba určena
Sociální poradna poskytuje své služby napříč širokým spektrem cílových skupin, tzn. je určena všem osobám pohybujícím se na území Kroměřížska, které se z jakéhokoliv důvodu ocitly v nepříznivé životní nebo krizové sociální situaci a nejsou schopny ji řešit vlastními silami.
Předpokladem je aktivní komunikace v českém jazyce.
Cílové skupiny Sociální poradny jsou:
- osoby v krizi
- rodiny s dítětem/dětmi
- senioři
- osoby se zdravotním omezením
- osoby žijící v sociálně vyloučených lokalitách
- osoby bez přístřeší
- osoby, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto životem ohroženy
2. Smysl, poslání a cíl služby
Hlavním cílem Sociální poradny je seznámit klienty s jejich právy a povinnostmi, poskytnout jim potřebné informace a dopomoci k dosažení optimálního řešení problému za podpory jejich autonomie.
Dílčím cílem poradny je, aby klient dokázal nebo získal:
- informace a radu, aby uměl řešit svůj problém
- orientaci v problému, se kterým do poradny přišel
- znalost práv a povinností
- zkušenost, aby v budoucnu dokázal problému předejít nebo jej lépe zvládnout
- motivaci a podporu, aby problém řešit chtěl
- odpovědnost za řešení svých problémů
- uměl pojmenovat cíl, kterého chce v řešení svého problému dosáhnout.
Klientům nabízíme pomoc a podporu při řešení dluhové problematiky, poradenství v oblasti exekuce a při sepisování osobního bankrotu, rodinné poradenství, bytové či sociální problematiky.
Další konkrétní problematiky jsou blíže popsány na stránkách:https://www.kromeriz.charita.cz/sluzby/socialni-poradna/
3. Nabízené činnosti
Sociální poradna nabízí služby dané zákonem § 37 odst. 4:
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím-zprostředkování navazujících služeb.
- sociálně-terapeutickou činnost - nabízející alternativy řešení.
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
Nabízené činnosti Sociální poradny (poradenství v oblastech):
1. Sociální problematika
- informace o sociálních dávkách, pomoc při vyplňování formulářů, dotazníků, žádostí, informace o možnostech pomoci z nadací, sbírek apod., opatrovnictví, důchody
2. Rodinná problematika
- rodinné poradenství, informace k rozvodové problematice, vztahy mezi manželi, vyživovací povinnost, úprava vztahů k nezletilým dětem, sepsání návrhů na rozvod, dohody o vypořádání společné jmění manželů, domácí násilí, pěstounská péče
3. Bytová problematika
- poradenství k bydlení, informace o možnostech sociálního bydlení, nájemní vztahy, sousedské spory
4. Informace v oblastech a podpora při vyjednávání
- majetkoprávní vztahy, závěť, dědictví, pracovně-právní vztahy, pojištění,
5. Ochrana spotřebitele, energie
6. Dluhová problematika
- dluhové poradenství, analýza dluhové situace, sepisování splátkových kalendářů, insolvence - podání informací k osobnímu bankrotu, kompletace podkladů, podpora v průběhu insolvenčního řízení), poradenství a podpora v oblasti exekuce
7. Vymáhání dluhů z pozice věřitele
8. Trestní řízení
9. Psychosociální poradenský rozhovor, sdílení
10. Právní poradenství
– pracovník poradny poskytuje informace v oblasti práva, procesních postupů, případně konzultuje problém s právníkem
11. Podání zpětné vazby
12. Součinnost, spolupráce s úřady, institucemi
pozn. Sociální poradna není advokátní kancelář, pomáhá lidem na základě získaných poznatků a praktických zkušeností. Je schopna pomoci klientům podat i návrhy k soudu na základě uplatnění jejich práv a povinností, což je hlavní cílem Sociální poradny.
4. Specifika služby
- Poradenství poskytujeme na základě uzavření ústní smlouvy – dohodnuté zakázky
- Můžete se na nás obrátit i anonymně
(nelze u projektů, kde je jasně dáno podmínkami dotace, které údaje o klientovi musíme vykazovat – o tomto jsou klienti informováni)
- Spolupráci můžete ukončit bez udání důvodu
- Z dohodnuté schůzky je nutné se řádně omluvit
- Je vyžadován Váš aktivní přístup a rovněž Vaše zpětná vazba s informací, jak byla záležitost uzavřena
- Každý klient má právo si sám zvolit řešení, a proto i zodpovědnost za svá rozhodnutí si rovněž nese každý sám.
- Pracovník má právo odmítnout momentální poskytnutí služby v případě, že je osoba pod vlivem alkoholu či jiných omamných či psychotropních látek, pokud je osoba agresivní či jinak nebezpečná.
- Objednaní klienti mají vždy přednost
Objednací termíny i terénní aktivity jsou závislé na aktuální kapacitě poradny.
- Identifikátor sociální služby: 9924394
- Druh sociální služby: § 37 - Odborné sociální poradenství
- Skupina služby: Sociální poradenství
- Služba je poskytována od: 01.09.1994
Časový rozsah poskytování služby
Ambulantní forma
Pondělí: | 09:00 - 16:30 | 12:00 - 12:30 přestávka |
Úterý: | 09:00 - 16:00 | 12:00 - 12:30 přestávka |
Středa: | 09:00 - 16:30 | 12:00 - 12:30 přestávka |
Čtvrtek: | 12:30 - 16:00 | |
Pátek: | 09:00 - 14:00 | 12:00 - 12:30 přestávka |
Terénní forma
Pondělí: | 9:00 - 14:30 | |
Úterý: | 9:00 - 14:30 | |
Středa: | 9:00 - 14:30 |
Úhrada za služby
NEPLACENÁ SLUŽBA
Fakultativní činnosti
NE
Architektonická bezbariérovost
ČÁSTEČNĚ
Je možné poskytnout odborné sociální poradenství v přízemí budovy na ulici Ztracená 63, Kroměříž. Jedná se o prostor kanceláře asistentek, kde může být s určitými omezeními poradenství poskytnuto - tzn. není k dispozici při konzultaci PC, tiskárna, internet. Dle dohody možno individuálně domluvit.
Název poskytovatele
IČ poskytovatele
18189750
Kontaktní údaje na poskytovatele
Adresa: | Ztracená 63, 76701 Kroměříž |
Telefon: | 731 148 615 |
Email: | jan.kapounek@kromeriz.charita.cz |
Web: | www.kromeriz.charita.cz |