Jak pracovat s katalogem

Sociální poradna

piktogram

Služba naplňuje potřebu: Odborná rada, informace - Finance, dluhy, právo, Odborná rada, informace - Mezilidské vztahy, Odborná rada, informace - Zdravotní problematika, Rada, informace - Finance, dluhy, právo, Rada, informace - Mezilidské vztahy, Rada, informace - Zdravotní problematika

Území, na kterém je služba poskytována

Ambulantní forma / navštívím službu: Kroměříž

Maximální počet uživatelů v jeden okamžik: 2


Terénní forma / služba přijde za mnou: Kroměříž (ORP)


Komu je služba určena

Osoby bez přístřeší

Osoby, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem života ohroženy

Osoby žijící v sociálně vyloučených komunitách

Osoby v krizi

Osoby se ZP - osoby s jiným zdravotním postižením

Rodiny s dítětem/dětmi

Senioři


Věkové skupiny

Do 1 roku věku

1-6 let

7-10 let

11-15 let

16-18 let

19-26 let

27-64 let

65-80 let

Nad 80 let

Kontaktní údaje na službu

Adresa:Ztracená 63, 76701 Kroměříž
Telefon:733 755 847
Email:socialni.poradna@kromeriz.charita.cz
Web:www.kromeriz.charita.cz

Popis sociální služby

1. Komu je služba určena

Sociální poradna poskytuje své služby napříč širokým spektrem cílových skupin, tzn. je určena všem osobám pohybujícím se na území Kroměřížska, které se z jakéhokoliv důvodu ocitly v nepříznivé životní nebo krizové sociální situaci a nejsou schopny ji řešit vlastními silami.

Předpokladem je aktivní komunikace v českém jazyce.

Cílové skupiny Sociální poradny jsou:

  • osoby v krizi
  • rodiny s dítětem/dětmi
  • senioři
  • osoby se zdravotním omezením
  • osoby žijící v sociálně vyloučených lokalitách
  • osoby bez přístřeší
  • osoby, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto životem ohroženy

2. Smysl, poslání a cíl služby

Hlavním cílem Sociální poradny je seznámit klienty s jejich právy a povinnostmi, poskytnout jim potřebné informace a dopomoci k dosažení optimálního řešení problému za podpory jejich autonomie.

Dílčím cílem poradny je, aby klient dokázal nebo získal:

- informace a radu, aby uměl řešit svůj problém

- orientaci v problému, se kterým do poradny přišel

- znalost práv a povinností

- zkušenost, aby v budoucnu dokázal problému předejít nebo jej lépe zvládnout

- motivaci a podporu, aby problém řešit chtěl

- odpovědnost za řešení svých problémů

- uměl pojmenovat cíl, kterého chce v řešení svého problému dosáhnout.

Klientům nabízíme pomoc a podporu při řešení dluhové problematiky, poradenství v oblasti exekuce a při sepisování osobního bankrotu, rodinné poradenství, bytové či sociální problematiky.

Další konkrétní problematiky jsou blíže popsány na stránkách:https://www.kromeriz.charita.cz/sluzby/socialni-poradna/

3. Nabízené činnosti

Sociální poradna nabízí služby dané zákonem § 37 odst. 4:

  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím-zprostředkování navazujících služeb.
  • sociálně-terapeutickou činnost - nabízející alternativy řešení.
  • pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.

Nabízené činnosti Sociální poradny (poradenství v oblastech):

1. Sociální problematika

- informace o sociálních dávkách, pomoc při vyplňování formulářů, dotazníků, žádostí, informace o možnostech pomoci z nadací, sbírek apod., opatrovnictví, důchody

 

2. Rodinná problematika

- rodinné poradenství, informace k rozvodové problematice, vztahy mezi manželi, vyživovací povinnost, úprava vztahů k nezletilým dětem, sepsání návrhů na rozvod, dohody o vypořádání společné jmění manželů, domácí násilí, pěstounská péče

 

3. Bytová problematika

- poradenství k bydlení, informace o možnostech sociálního bydlení, nájemní vztahy, sousedské spory

 

4. Informace v oblastech a podpora při vyjednávání

- majetkoprávní vztahy, závěť, dědictví, pracovně-právní vztahy, pojištění,

 

5. Ochrana spotřebitele, energie

 

6. Dluhová problematika

- dluhové poradenství, analýza dluhové situace, sepisování splátkových kalendářů, insolvence - podání informací k osobnímu bankrotu, kompletace podkladů, podpora v průběhu insolvenčního řízení), poradenství a podpora v oblasti exekuce

 

7. Vymáhání dluhů z pozice věřitele

 

8. Trestní řízení

 

9. Psychosociální poradenský rozhovor, sdílení

 

10. Právní poradenství

– pracovník poradny poskytuje informace v oblasti práva, procesních postupů, případně konzultuje problém s právníkem

 

11. Podání zpětné vazby

 

12. Součinnost, spolupráce s úřady, institucemi

pozn. Sociální poradna není advokátní kancelář, pomáhá lidem na základě získaných poznatků a praktických zkušeností. Je schopna pomoci klientům podat i návrhy k soudu na základě uplatnění jejich práv a povinností, což je hlavní cílem Sociální poradny.

 

4. Specifika služby

  • Poradenství poskytujeme na základě uzavření ústní smlouvy – dohodnuté zakázky
  • Můžete se na nás obrátit i anonymně

(nelze u projektů, kde je jasně dáno podmínkami dotace, které údaje o klientovi musíme vykazovat – o tomto jsou klienti informováni)

  • Spolupráci můžete ukončit bez udání důvodu
  • Z dohodnuté schůzky je nutné se řádně omluvit
  • Je vyžadován Váš aktivní přístup a rovněž Vaše zpětná vazba s informací, jak byla záležitost uzavřena
  • Každý klient má právo si sám zvolit řešení, a proto i zodpovědnost za svá rozhodnutí si rovněž nese každý sám.
  • Pracovník má právo odmítnout momentální poskytnutí služby v případě, že je osoba pod vlivem alkoholu či jiných omamných či psychotropních látek, pokud je osoba agresivní či jinak nebezpečná.
  • Objednaní klienti mají vždy přednost

Objednací termíny i terénní aktivity jsou závislé na aktuální kapacitě poradny.

  • Identifikátor sociální služby: 9924394
  • Druh sociální služby: § 37 - Odborné sociální poradenství
  • Skupina služby: Sociální poradenství
  • Služba je poskytována od: 01.09.1994

Časový rozsah poskytování služby

Ambulantní forma

Pondělí: 09:00 - 16:3012:00 - 12:30 přestávka
Úterý: 09:00 - 16:0012:00 - 12:30 přestávka
Středa: 09:00 - 16:3012:00 - 12:30 přestávka
Čtvrtek: 12:30 - 16:00
Pátek: 09:00 - 14:0012:00 - 12:30 přestávka

Terénní forma

Pondělí: 9:00 - 14:30
Úterý: 9:00 - 14:30
Středa: 9:00 - 14:30

Úhrada za služby

NEPLACENÁ SLUŽBA

Fakultativní činnosti

NE

Architektonická bezbariérovost

ČÁSTEČNĚ

Je možné poskytnout odborné sociální poradenství v přízemí budovy na ulici Ztracená 63, Kroměříž. Jedná se o prostor kanceláře asistentek, kde může být s určitými omezeními poradenství poskytnuto - tzn. není k dispozici při konzultaci PC, tiskárna, internet. Dle dohody možno individuálně domluvit.

Název poskytovatele

Charita Kroměříž

IČ poskytovatele

18189750

Kontaktní údaje na poskytovatele

Adresa:Ztracená 63, 76701 Kroměříž
Telefon:731 148 615
Email:jan.kapounek@kromeriz.charita.cz
Web:www.kromeriz.charita.cz

Mapa

Fotografie zařízení

Na problémy nejste sami


Kliknutím na obrázek ho zvětšíte a zobrazíte celou fotogalerii.

Kontaktujte službu

 

Akce