Občanská poradna Charity Zlín

Služba naplňuje potřebu: Odborná rada, informace - Finance, dluhy, právo, Odborná rada, informace - Mezilidské vztahy, Odborná rada, informace - Zdravotní problematika, Rada, informace - Finance, dluhy, právo, Rada, informace - Mezilidské vztahy, Rada, informace - Zdravotní problematika
Území, na kterém je služba poskytována
Ambulantní forma / navštívím službu: Zlín, Vizovice |
Maximální počet uživatelů v jeden okamžik: 2 |
Terénní forma / služba přijde za mnou: Bohuslavice u Zlína (Obec), Březnice (Obec), Březůvky (Obec), Dobrkovice (Obec), Doubravy (Obec), Držková (Obec), Fryšták (Obec), Hostišová (Obec), Hřivínův Újezd (Obec), Hvozdná (Obec), Kaňovice (Obec), Karlovice (Obec), Kašava (Obec), Kelníky (Obec), Lhota (Obec), Lípa (Obec), Lukov (Obec), Lukoveček (Obec), Machová (Obec), Mysločovice (Obec), Ostrata (Obec), Provodov (Obec), Sazovice (Obec), Šarovy (Obec), Tečovice (Obec), Velký Ořechov (Obec), Vlčková (Obec), Zlín (Obec), Želechovice nad Dřevnicí (Obec) |
Komu je služba určena
Osoby v krizi |
Rodiny s dítětem/dětmi |
Senioři |
Věkové skupiny
19-26 let |
27-64 let |
65-80 let |
Nad 80 let |
Kontaktní údaje na službu
Adresa: | Zálešná I 4057, 76001 Zlín |
Telefon: | 739 245 973 |
Email: | poradna@zlin.charita.cz |
Web: | www.zlin.charita.cz |
Další adresy služby
Adresa: | Palackého Nám. 365, 76312 Vizovice |
Popis sociální služby
1. Komu je služba určena
Poradenských služeb může využít kdokoliv, kdo potřebuje okamžitou informaci či radu, případně může být služba ve výjimečných případech využita jako asistence (doprovázení a pomoc ve vyjednávání).
Cílová skupina
senioři
rodiny s dítětem/dětmi
osoby v krizi
2. Smysl, poslání a cíl služby
Poslání poskytované služby
Posláním Občanské poradny Charity Zlín je poskytovat podporu a pomoc občanům, jejichž sociální a zdravotní stav je pro ně momentálně omezující a kteří svou nepříznivou životní situaci vnímají jako neodkladnou a nemohou ji zvládnout vlastními silami.
Cíl poskytované služby
Cílem služby je pomáhat lidem řešit situaci aktivně a efektivně, prostřednictvím poradenství přispívat k informovanosti o jejich právech a podporovat je při vyjadřování jejich oprávněných zájmů a potřeb.
Poradenství je občanům poskytováno v poradně, ale také v jejich přirozeném prostředí a podílí se na jejich sociálním začlenění, nezávislosti a samostatnosti.
3. Nabízené činnosti
Konkrétní aktivity u sociální služby
- odborné sociální poradenství (v případě zdravotních obtíží i v domácím prostředí)
- sepisování dokumentů (vyplňování formulářů, žádostí ...)
- poskytování služeb v oblasti oddlužení, akreditace AO-010-2019
- navázání kontaktu se společenským prostředím (formou osobní návštěvy)
- poskytování informací a kontaktů na specializované instituce a zařízení
- pomoc při řešení problémů, mezilidských vztahů atd.
- zprostředkování sociálních služeb (např. pečovatelská, ošetřovatelská)
Zásady poskytované služby vycházejí z Etického kodexu občanských poradců (Asociace občanských poraden)
- nezávislost
- nestrannost
- diskrétnost
- bezplatnost
- respektování
Náplní služby je poskytování anonymního odborného sociálního a psychologického poradenství
těm uživatelům, kteří se na službu obrátí či v rámci ostatních poskytovaných služeb potřeba pomoci vyplyne z pohovorů s uživateli. Prioritou je myšlenka, že lidé mající problémy nejsou na ně sami. Snahou služby je uživatele motivovat k aktivnímu řešení jejich krizové situace. Intervence je vždy posuzována podle osoby uživatele a míry jeho soběstačnosti či samostatného jednání. Ve vztahu k uživateli je kladen maximální důraz na individuální přístup. Sociální pracovníci jsou připraveni uživatelům pomoci řešit problémy či poradit, nač mají dle zákona nárok, kam a jakým způsobem se obrátit při uplatňování těchto nároků. Pro spoustu lidí je totiž složité se v právním systému orientovat. Činností poradny přispívá Charita Zlín k rozvoji občanské společnosti, podporuje v lidech osobní zodpovědnost a aktivní zájem o řešení jejich problémů.
Jednání se zájemcem o službu, vlastní průběh služby
- vstupní pohovor, při němž jsou zjišťovány podrobnosti o jeho situaci - snaha získat informace o problému, s nímž se uživatel na službu obrátil
- nabídka služby zařízení
- v případě zájmu žadatele o dlouhodobý poradenský program, je uzavřena ústní dohoda / písemná dohoda uzavírána není/
- uživatel má právo vystupovat anonymně
- s uživatelem stanoven cíl pomoci
- následně pracovníkem poradny sestaven individuální plán pomoci, který může být posléze přizpůsobován podle aktuálních potřeb
- v případě zájmu či potřeby využít doplňkové či návazné služby, je s příslušným poskytovatelem navázána spolupráce za asistence poradny
- veškeré získané informace může uživatel získat také v tištěné podobě
- služba je poskytována bezplatně
4. Specifika služby
Podmínky pro poskytnutí služby
-
zájemce o službu spadá do cílové skupiny uživatelů
-
neznalost svých práv, nevědomost, kde tato práva uplatnit, bezradnost
-
snížená schopnost uplatňovat svá práva a orientovat se ve společnosti
-
snaha o vyřešení své krizové situace vlastními silami – s pomocí poradce
-
volná kapacita poradny
- Občanská poradna Charity Zlín poskytuje služby na území působnosti CHZ
Podmínky pro přerušení poskytované služby
-
zájemce o službu jeví známky vlivu návykových a psychotropních látek
-
uživatel svým jednáním vulgárně nebo agresivně uráží, slovně či fyzicky napadá pracovníky a další uživatele služby nebo ohrožuje jejich bezpečnost
-
hrozí střet zájmů
-
ohrožuje sebe nebo poradce
- technické důvody (havarijní situace, ...)
Poradna může odmítnout poskytnutí služby z těchto důvodů:
- nemá dostatečnou kapacitu k poskytnutí služby
- neposkytuje službu, o kterou osoba žádá
- osoba nespadá do cílové skupiny
- pokud osobě, která žádá poskytnutí služby, byla vypovězena v době kratší šesti měsíců před touto žádostí ústní smlouva o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývajících z dohody
- Identifikátor sociální služby: 2352914
- Druh sociální služby: § 37 - Odborné sociální poradenství
- Skupina služby: Sociální poradenství
- Služba je poskytována od: 01.09.2006
Časový rozsah poskytování služby
Ambulantní forma
Pondělí: | 09:00 - 15:00 | Zlín, Zálešná I/4057 |
Úterý: | 09:00 - 13:00 | Zlín, Okružní 4699, dveře č.215, vždy první pracovní úterý v měsíci |
Úterý: | 09:00 - 13:00 | Vizovice, Palackého 365, vždy třetí pracovní úterý v měsíci |
Úterý: | 09:00 - 15:00 | Zlín, Zálešná I/4057 |
Úterý: | 15:00 - 17:00 | Zlín, Zálešná I/4057, 15:00 - 17:00 pouze objednaní uživatelé |
Čtvrtek: | 09:00 - 15:00 | Zlín, Zálešná I/4057 |
Terénní forma
Středa: | 09:00 - 13:00 | |
Pátek: | 09:00 - 13:00 |
Úhrada za služby
NEPLACENÁ SLUŽBA
Fakultativní činnosti
ANO
Poskytnutí ošacení osobám z citovaných cílových skupin, případně i materiální pomoci (po vyčerpání všech dostupných možností)
Architektonická bezbariérovost
ANO
Název poskytovatele
IČ poskytovatele
44117434
Kontaktní údaje na poskytovatele
Adresa: | Burešov 4886, 76001 Zlín |
Telefon: | 577 224 050 |
Email: | info@zlin.charita.cz |
Web: | www.zlin.charita.cz |