Osobní asistence





Služba naplňuje potřebu: Doprovod, Hygiena, Nácvik dovedností, Péče o vlastní osobu či domácnost, Zapůjčení kompenzačních pomůcek
Území, na kterém je služba poskytována
Terénní forma / služba přijde za mnou: Kroměříž (ORP) |
Komu je služba určena
Osoby se ZP - osoby s jiným zdravotním postižením (Terénní - osoby se zdravotním postižením) |
Senioři (Terénní - senioři se zdravotním znevýhodněním) |
Věkové skupiny
1-6 let (Terénní - od 4 let) |
7-10 let |
11-15 let |
16-18 let |
19-26 let |
27-64 let |
65-80 let |
Nad 80 let |
Kontaktní údaje na službu
Adresa: | Ztracená 63, 76701 Kroměříž |
Telefon: | 733 755 841, 733 741 444 |
Email: | pavla.siskova@kromeriz.charita.cz |
Web: | www.kromeriz.charita.cz |
Další adresy služby
Adresa: | Zdounky 36, 76802 Zdounky |
Popis sociální služby
1. Komu je služba určena
Osobní asistence - Služba je určena osobám se zdravotním postižením od 4 let věku a seniorům se zdravotním znevýhodněním.
Služba je poskytovna obvykle v domácnosti klienta.
Služby jsou od 1.5.2018 poskytovány ve správním obvodu všech obcí ORP Kroměříž.
Služby jsou poskytovány terénní formou 24 hodin 7 dní v týdnu včetně svátků.
2. Smysl, poslání a cíl služby
Osobní asistence - Hlavním cílem služby je za pomoci osobních asistentů:
- s podporou nebo pomocí umožnit klientovi žít ve svém přirozeném prostředí
- pomoci zvládat běžné každodenní činnosti, které by klient dělal sám, kdyby mu v tom nebránilo postižení nebo věk
- podpořit soběstačnost a samostatnost klienta
Posláním Osobní asistence je poskytnout podporu lidem, kteří v důsledku věku, zdravotního postižení nebo omezení potřebují pomoc při prožívání života podle svých potřeb, přání a možností.
Osobní asistence je terénní službou poskytovanou až 24 hodin denně dle potřeb klienta.
Osobní asistence je prevencí pobytové či ústavní péče.
PRINCIPY SLUŽBY
1. Individuální přístup
- pracovníci poskytují služby individuálně podle potřeb, požadavků a možností
klienta
2. Partnerský přístup
- pracovník a klient spolu jednají na základě rovnocenného přístupu
- pracovník není nadřazen klientovi, přestože je na něm klient do určité míry závislý
- klient není nadřazen pracovníkovi, přestože si jeho služby částečně platí
- vztah osobního asistenta a klienta je založen na vzájemném respektu, úctě a pochopení
- jsou posilovány kompetence a sebeúcta každého klienta
3. Celostní přístup
- pracovníci pohlíží na situaci klienta v souvislostech, nikoliv jen na dílčí
aspekty
- pracovníci spolupracují s rodinou a blízkými klienta a zprostředkovávají
klientovi kontakt s přáteli, vrstevníky a širším sociálním okolím
- pracovníci se podílejí na naplňování všech potřeb klienta: fyziologických, pocitu jistoty a bezpečí, pocitu přijetí, sounáležitosti, uznání a úcty, seberealizace a duchovních potřeb klienta
3. Nabízené činnosti
Sociální služba je poskytována na základě písemně uzavřené Smlouvy o poskytování osobní asistence
Asistentky navštěvují klienty zejména v jejich domácnosti a pomáhají s tím, co nezvládnou sami.
Jedná se o dopomoc v různých činnostech jako je:
- hygiena - pomoc při využití WC, hygiena na lůžku, výměna pleny, umytí hlavy, sprchování, celková koupel na lůžku, pomoc při dalších úkonech osobní hygieny
- strava - pomoc při přípravě jídla a pití: dopomoc s přichystáním snídaně, svačiny, oběda, večeře, ohřev jídla, dopomoc s vařením jednoduchých jídel a vykonání drobných činností (loupání brambor, vaření pudingu,..)
- samostatnost, osobní rozvoj - pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu (pomoc při oblékání, svlékání; prostorové orientaci, samostatném pohybu, pomoc při přesunu,..
- doprovod - doprovázení dle požadavků klienta, např: do školy, zaměstnání, k lékaři, na zájmové a volnočasové aktivity
- pěšky či automobilem
- péče - pomoc při chodu domácnosti (dopomoc s úklidem a údržbou domácnosti a osobních věcí, nákupy a běžné pochůzky
- volný čas - výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti dle potřeb klienta (vyplnění volného času: četba, společenské hry, výlety, rozhovor, sledování TV,...)
- základní sociální poradenství - pomoc s vyřizováním příspěvků, kompenzačních pomůcek, informace a kontakty na navazující služby
Základem individuální sociální práce s uživatelem je společně zpracovaný individuální plán, který navazuje na osobní cíl stanovený uživatelem a je součástí smlouvy.
4. Specifika služby
- Identifikátor sociální služby: 1491324
- Druh sociální služby: § 39 - Osobní asistence
- Skupina služby: Služby sociální péče
- Služba je poskytována od: 01.01.2001
Časový rozsah poskytování služby
Terénní forma
NepřetržitěÚhrada za služby
PLACENÁ SLUŽBA
Vyúčtování za provedené služby vychází z měsíčního výkazu.
Je počítán skutečný čas strávený u klienta za měsíc.
Za služby se platí vždy zpětně za měsíc.
Při vyúčtování se řídíme aktuálně platným ceníkem -
https://www.kromeriz.charita.cz/res/archive/012/001502.pdf?seek=1554110203
Fakultativní činnosti
ANO
Doprava automobilem
Klient může využít dopravu automobilem střediska Osobní asistence za účelem pochůzky, nákupu, návštěvy lékaře, apod. Cena za tuto fakultativní službu je uvedena v aktuálně platném ceníku.
Zapůjčení kompenzačních pomůcek
Ve středisku Osobní asistence v Kroměříži máme k zapůjčení tyto kompenzační pomůcky: gymnastický míč, sedátko na vanu, pláštěnka na vozík, deska na přesun, chodítko, klozetové křeslo, invalidní vozík, elektrický zvedák + závěs, dětská autosedačka, karimatka, bazének na mytí hlavy pro imobilní uživatele, zvedák do vany + posuvná otočná sedačka, mobilní rolovací rampa, otočná sedačka, rádio, podnožka, antistresové míčky, antidekubitní matrace elektrická, sprchovací lůžko, schodolez, sedačka do vany otočná, sklopná židle do sprchy a dětské nadstavce na WC.
Pro klienty Osobní asistence je zapůjčení kompenzačních pomůcek zdarma.
Více na https://www.kromeriz.charita.cz/res/archive/006/000762.pdf?seek=1626940792
Architektonická bezbariérovost
ČÁSTEČNĚ
Služby jsou poskytovány převážně v domácnosti klientů.
Kancelář střediska Osobní asistence v Kroměříži je bezbariérová v přízemí budovy.
Osobní asistence KROMĚŘÍŽ
Pondělí - Čtvrtek: 9:00 - 15:00
Pátek: 9:00 - 12:00
Ztracená 63, 767 01 Kroměříž
V jiný čas na základě telefonické nebo e-mailové dohody.
Kancelář střediska Osobní asistence ve Zdounkách není bezbariérová, 1. patro budovy.
Osobní asistence ZDOUNKY
Středa: 13:00 - 15:00
Zákostelí 36, 768 02 Zdounky
V jiný čas na základě telefonické nebo e-mailové dohody.
Název poskytovatele
IČ poskytovatele
18189750
Kontaktní údaje na poskytovatele
Adresa: | Ztracená 63, 76701 Kroměříž |
Telefon: | 573 343 648 |
Email: | anna.valachova@kromeriz.charita.cz |
Web: | www.kromeriz.charita.cz |