Krizová pomoc, Krizová pomoc, Poradenské a krizové centrum, příspěvková organizace

Území, na kterém je služba poskytována

Toto je služba, která může zajet do Vaší vesnice. Zlínský kraj (KRAJ)

Tato služba je vzdálená od Vaš obce (km): Zlín (OBEC)

  • Maximální kapacita v daný okamžik: 2

Komu je služba určena

  • Osoby v krizi

Věkové skupiny

  • Bez omezení věku

Kontaktní údaje na službu

Popis sociální služby

1. Komu je služba určena

Osobám v krizi.

2. Smysl, poslání a cíl služby

Cíle služby:

Cílem služby je klient, který zvládl akutní emoční stav a překonal krizovou situaci, to znamená, že:

    • podařilo se mu uvolnit emoční napětí;
    • je schopen mluvit o svých pocitech, svém prožívání;
    • získal náhled na situaci;
    • se podařilo s klientem naplánovat nejbližší kroky k řešení situace;
    • dokázal pojmenovat své zdroje;
    • zná důvody proč krize nastala

Poslání služby:

Doprovázet lidi v obtížné životní situaci, kterou v této chvíli nejsou schopni zvládnout sami. Služba Krizová pomoc je poskytována rodinám i jednotlivcům po celém Zlínském kraji. Cílová skupina jsou osoby v krizi.

3. Nabízené činnosti

  • Sociálně terapeutické činnosti:

Rozhovor, aktivní naslouchání, podpora a povzbuzení, krizová intervence, základní sociální poradenství, jejichž poskytování vede k překonání krizového stavu a zahájení následného terapeutického procesu.

  • Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů, a při obstarávání osobních záležitostí:

Pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv a oprávněných zájmů, pomoc při vyřizování běžných záležitostí.

4. Specifika služby

  • Dobrovolnost – osoba v krizi vstupuje do služby z vlastní vůle. 
  • Dostupnost
    • ambulance: každé pracovní pondělí od 09:00 -12:00 hodin, prostory KP PKC (Divadelní 3354, 760 01 Zlín); 
    • terén: každý pracovní den po celém Zlínském kraji na místě, které zájemce/klient s pracovníkem domluví.
  • Bezplatnost – služba je poskytována zdarma.
  • Rovný přístup k dětem, dospívajícím - ctíme projevenou vůli dítěte a informujeme o průběhu setkání zákonné zástupce pouze v případě ohrožení života či zdraví. Nejedná-li se o ohrožení života a zdraví informujeme třetí stranu jen se souhlasem dítěte.
  • Mlčenlivost pracovníka – pracovník nesděluje informace mimo službu KP a zachovává mlčenlivost. Mlčenlivost může pracovník prolomit pouze se souhlasem klienta nebo v případech stanovených zákonem.
  • Krátkodobost – délka poskytované služby se odvíjí od krizového stavu klienta služby, zpravidla 2 měsíce.
  • Jednání se zájemcem o službu, vstup klienta do služby

  • Zájemce o službu kontaktuje Krizovou pomoc telefonicky, elektronicky či osobně. Mapování situace zájemce o službu probíhá při prvním a dalším kontaktu.
  • Pracovník KP PKC Zlín aktivně zjišťuje:

  • nepříznivou sociální situaci zájemce;
  • zda spadá do cílové skupiny;
  • zda jeho potřeby a cíle jsou v souladu s posláním a cíli služby
  • Pokud zájemce o službu spadá do cílové skupiny, pracovník ho seznamuje/ mu vysvětluje:

  • poslání a cíl služby
  • pravidla a zásady poskytování služby
  • pravidla pro podávání a vyřizování stížností
  • se zásadami zpracování a uchování osobních údajů
  • službu je možné využít i anonymně
  • Následně směřuje rozhovor k uzavření smlouvy o využití služby a k individuálnímu plánu klienta. Ze setkání se zájemcem vzniká „Zápis z rozhovoru se zájemcem.“ Zájemce o službu KP PKC Zlín může být odmítnut z důvodu (dle §91 zákona č. 108/2006 o sociálních službách):

    • neposkytujeme takovou sociální službu, o kterou zájemce žádá,

    • nemáme dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou zájemce žádá,

    • kdy nastane střet zájmu mezi zájemcem a pracovníkem a současně není možné pracovníka nahradit.

     

    Postup při odmítnutí:

    • Jestliže zájemce žádá o sociální službu, kterou neposkytujeme, poskytne pracovník zájemci základní sociální poradenství a odkáže jej na jinou vhodnou službu.

    • Při odmítnutí zájemce o službu z kapacitních důvodů, mu vždy nabízíme spolupráci v pozdějším čase.

    • Při střetu zájmu mezi zájemcem a pracovníkem, pokud není možné pracovníka nahradit, nabízíme další nejbližší termín setkání, a to již s jiným pracovníkem služby.

  • Všichni odmítnutí zájemci jsou vedeni v evidenci odmítnutých zájemců v listinné podobě.
  • Zájemce je informován jasně a srozumitelně o poskytování sociální služby. Pokud zájemce čemukoliv nerozumí, pracovník má povinnost danou oblast dovysvětlit (např. na konkrétním příkladu) a v rozhovoru se ujišťovat, že zájemce oblasti porozuměl. Ústním odsouhlasením tohoto záznamu nebo konkludentně se stává ze zájemce klient.
  • S dětmi se domlouváme na uzavření smlouvy (do 18 ti let zpravidla ústní formou), dle jejich individuálních rozumových schopností, jejich míru posuzuje pracovník během rozhovoru.
  • Na základě žádosti zájemce je možné uzavřít smlouvu i písemně. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou provedeních a podepsaná oběma smluvními stranami. Podpisem se stává ze zájemce klient. Klient se s pracovníkem KP PKC Zlín domlouvá na průběhu a rozsahu poskytované služby.
  • Identifikátor sociální služby: 9160187
  • Druh sociální služby: § 60 - Krizová pomoc
  • Skupina služeb: Služby sociální prevence
  • Služba je poskytována: 01.10.2017 00:00

Časový rozsah poskytování služeb

  • Terénní
    • Pondělí  :  08:00-20:00
      Úterý  :  08:00-20:00
      Středa  :  08:00-20:00
      Čtvrtek  :  08:00-20:00
      Pátek  :  08:00-20:00
  •  
  • Ambulantní
    • Pondělí  :  9:00-12:00
  •  

Úhrada za služby

NEPLACENÁ SLUŽBA

Služba je poskytována zdarma.

Fakultativní činnost

NE

Architektonická bezbariérovost

NE

Název poskytovatele

Poradenské a krizové centrum, příspěvková organizace

IČ poskytovatele

00839281

Kontaktní údaje na poskytovatele

Fotografie zařízení

Krizová pomoc, Krizová pomoc, Poradenské a krizové centrum, příspěvková organizace
Krizová pomoc, Krizová pomoc, Poradenské a krizové centrum, příspěvková organizace

Kontaktujte službu