Krizová pomoc, Krizová pomoc, Poradenské a krizové centrum, příspěvková organizace
Území, na kterém je služba poskytována
Toto je služba, která může zajet do Vaší vesnice. Zlínský kraj (KRAJ)
Tato služba je vzdálená od Vaš obce (km): Zlín (OBEC)
- Maximální kapacita v daný okamžik: 2
Komu je služba určena
- Osoby v krizi
Věkové skupiny
- Bez omezení věku
Kontaktní údaje na službu
- Adresa: Divadelní 3354,76001 Zlín
- Telefon: 730 166 862
- E-mail: kp@pkcentrum.cz
- Web: www.pkcentrum.cz
Popis sociální služby
1. Komu je služba určena
Osobám v krizi.
2. Smysl, poslání a cíl služby
Cíle služby:
Cílem služby je klient, který zvládl akutní emoční stav a překonal krizovou situaci, to znamená, že:
-
- podařilo se mu uvolnit emoční napětí;
- je schopen mluvit o svých pocitech, svém prožívání;
- získal náhled na situaci;
- se podařilo s klientem naplánovat nejbližší kroky k řešení situace;
- dokázal pojmenovat své zdroje;
- zná důvody proč krize nastala
Poslání služby:
Doprovázet lidi v obtížné životní situaci, kterou v této chvíli nejsou schopni zvládnout sami. Služba Krizová pomoc je poskytována rodinám i jednotlivcům po celém Zlínském kraji. Cílová skupina jsou osoby v krizi.
3. Nabízené činnosti
- Sociálně terapeutické činnosti:
Rozhovor, aktivní naslouchání, podpora a povzbuzení, krizová intervence, základní sociální poradenství, jejichž poskytování vede k překonání krizového stavu a zahájení následného terapeutického procesu.
- Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů, a při obstarávání osobních záležitostí:
Pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv a oprávněných zájmů, pomoc při vyřizování běžných záležitostí.
4. Specifika služby
- Dobrovolnost – osoba v krizi vstupuje do služby z vlastní vůle.
- Dostupnost
- ambulance: každé pracovní pondělí od 09:00 -12:00 hodin, prostory KP PKC (Divadelní 3354, 760 01 Zlín);
- terén: každý pracovní den po celém Zlínském kraji na místě, které zájemce/klient s pracovníkem domluví.
- Bezplatnost – služba je poskytována zdarma.
- Rovný přístup k dětem, dospívajícím - ctíme projevenou vůli dítěte a informujeme o průběhu setkání zákonné zástupce pouze v případě ohrožení života či zdraví. Nejedná-li se o ohrožení života a zdraví informujeme třetí stranu jen se souhlasem dítěte.
- Mlčenlivost pracovníka – pracovník nesděluje informace mimo službu KP a zachovává mlčenlivost. Mlčenlivost může pracovník prolomit pouze se souhlasem klienta nebo v případech stanovených zákonem.
- Krátkodobost – délka poskytované služby se odvíjí od krizového stavu klienta služby, zpravidla 2 měsíce.
-
Jednání se zájemcem o službu, vstup klienta do služby
- Zájemce o službu kontaktuje Krizovou pomoc telefonicky, elektronicky či osobně. Mapování situace zájemce o službu probíhá při prvním a dalším kontaktu.
-
Pracovník KP PKC Zlín aktivně zjišťuje:
- nepříznivou sociální situaci zájemce;
- zda spadá do cílové skupiny;
- zda jeho potřeby a cíle jsou v souladu s posláním a cíli služby
-
Pokud zájemce o službu spadá do cílové skupiny, pracovník ho seznamuje/ mu vysvětluje:
- poslání a cíl služby
- pravidla a zásady poskytování služby
- pravidla pro podávání a vyřizování stížností
- se zásadami zpracování a uchování osobních údajů
- službu je možné využít i anonymně
-
Následně směřuje rozhovor k uzavření smlouvy o využití služby a k individuálnímu plánu klienta. Ze setkání se zájemcem vzniká „Zápis z rozhovoru se zájemcem.“ Zájemce o službu KP PKC Zlín může být odmítnut z důvodu (dle §91 zákona č. 108/2006 o sociálních službách):
• neposkytujeme takovou sociální službu, o kterou zájemce žádá,
• nemáme dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou zájemce žádá,
• kdy nastane střet zájmu mezi zájemcem a pracovníkem a současně není možné pracovníka nahradit.
Postup při odmítnutí:
• Jestliže zájemce žádá o sociální službu, kterou neposkytujeme, poskytne pracovník zájemci základní sociální poradenství a odkáže jej na jinou vhodnou službu.
• Při odmítnutí zájemce o službu z kapacitních důvodů, mu vždy nabízíme spolupráci v pozdějším čase.
• Při střetu zájmu mezi zájemcem a pracovníkem, pokud není možné pracovníka nahradit, nabízíme další nejbližší termín setkání, a to již s jiným pracovníkem služby.
- Všichni odmítnutí zájemci jsou vedeni v evidenci odmítnutých zájemců v listinné podobě.
- Zájemce je informován jasně a srozumitelně o poskytování sociální služby. Pokud zájemce čemukoliv nerozumí, pracovník má povinnost danou oblast dovysvětlit (např. na konkrétním příkladu) a v rozhovoru se ujišťovat, že zájemce oblasti porozuměl. Ústním odsouhlasením tohoto záznamu nebo konkludentně se stává ze zájemce klient.
- S dětmi se domlouváme na uzavření smlouvy (do 18 ti let zpravidla ústní formou), dle jejich individuálních rozumových schopností, jejich míru posuzuje pracovník během rozhovoru.
- Na základě žádosti zájemce je možné uzavřít smlouvu i písemně. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou provedeních a podepsaná oběma smluvními stranami. Podpisem se stává ze zájemce klient. Klient se s pracovníkem KP PKC Zlín domlouvá na průběhu a rozsahu poskytované služby.
- Identifikátor sociální služby: 9160187
- Druh sociální služby: § 60 - Krizová pomoc
- Skupina služeb: Služby sociální prevence
- Služba je poskytována: 01.10.2017 00:00
Časový rozsah poskytování služeb
-
Terénní
-
Pondělí : 08:00-20:00 Úterý : 08:00-20:00 Středa : 08:00-20:00 Čtvrtek : 08:00-20:00 Pátek : 08:00-20:00
-
-
Ambulantní
-
Pondělí : 9:00-12:00
-
Úhrada za služby
NEPLACENÁ SLUŽBASlužba je poskytována zdarma.
Fakultativní činnost
NEArchitektonická bezbariérovost
NENázev poskytovatele
Poradenské a krizové centrum, příspěvková organizace
IČ poskytovatele
00839281
Kontaktní údaje na poskytovatele
- Adresa: U Náhonu 5208,76001 Zlín
- Telefon: 731 168 559
- E-mail: marek.miklas@dczlin.cz
- Web: www.pkcentrum.cz